top of page
Meklēt

Kā bērni uztver apzinatības nodarbības klasē?

Mums, "Klusuma skolā", ir svarīgi, lai mūsu darbam būtu skaidrs, datos balstīts pamats un mēs varētu būt droši par tā darba jēgu, ko darām. Tāpēc apkopojam bērnu, skolotāju un vecāku pieredzi par apzinātības nodarbībām, lai ne tikai analizētu un pilnveidotu savu darbu, bet arī redzētu to kopējā kontekstā ar apzinātības pētījumu bāzi pasaulē, kas pēdējos gados kļūst aizvien plašāka.



Līdz šim esam ieguvuši atgriezenisko saiti no vairāk kā simta savu audzēkņu un daudz no tām mācījušies un pilnveidojuši savas nodarbības. Šeit vēlamies izcelt dažus vispārīgus datus un nelielus citātus no bērnu rakstītā.


  • 80% no bērniem-nodarbību dalībniekiem atzīst, ka tiem patika apzinātības nodarbības. Šis ir rezultāts ar kuru īpaši lepojamies! Interese ir vienīgais mūsu instruments, lai noturētu bērnu uzmanību un motivāciju.

  • Tik pat daudz 80 % no bērniem atzīst, ka nākotnē izmantos apzinātību savā ikdienā. Viens no mūsu mērķiem ir sniegt instrumentus bērniem, kas tos atbalstītu ikdienā sastopoties ar dzīves izaicinājumiem. Mēs paļaujamies, ka šie instrumenti patiešām bērniem būs noderīgi to ikdienā.

  • 94% no bērniem domā, ka visiem Latvijas bērniem vajadzētu uzzināt par apzinātību!


Daži citāti no bērnu atbildēm:


"Man ļoti patika šīs nodarbības."


"Es uzzināju ļoti daudz par savu ķermeni un emocijām."


"Pēc stundām es jutos ļoti relaksēta."


"Man ļoti patika tā apzinātības nodarbība, kad mēs mācījāmies apzinātu ēšanu."


"Nu man viss apmierināja. Ļoti neparasti, jo parasti tādu stundu skolā nav!"


"Bija interesanti uzzināt kaut ko jaunu, par ko iepriekš neinteresējos."


"Es ļoti izbaudīju mieru."



Un pāris citāti no pedagogiem pēc programmas pieredzēšanas:


"Miers, miers, miers. Šīs nodarbības mūsu trauksmainajā ikdienā ienesa ārpasaulīgu mieru un harmoniju. Tas bija ceļš, kuru novēlu ikvienam piedzīvot. Tas radīja prieku. Šķiet, dvēsele gavilēja, izbaudot piedzīvoto!


Domāju, ka šo programmu vajadzētu popularizēt, lai zina skolotāji, ka ir iespēja arī ko šādu apgūt. Iespējams, ir jādodas vēl plašāk: izglītības ministrijas virzienā, jo esmu pārliecināta, ka tas ir nepieciešams ikvienam skolēnam un jo ātrāk, jo labāk!" /Rīgas 49. vidusskolas 8. klases audzinātāja/


"Šīs nodarbības ir patīkama atelpas un miera sala steidzīgajā skolas ikdienas ritmā. Uzskatu, ka stresainajā, ,,multitasking" vidē, apzinātības nodarbībām būtu jābūt skolas programmās un pieejamām ikvienam skolas bērnam. 


Man kā klases audzinātājai šīs nodarbības ir kā instruments un iedvesma meklēt un pārrunāt, kopā ar audzēkņiem, kā labāk justies savā ķermenī, būt mierīgam un fokusētam. Domāju, ka klases audzinātājam ir svētīgi piedalīties nodarbībās, kā vērotājam, tas palīdz iepazīt skolēnus no citas šķautnes, izprast grūtības, ar kurām bērns ikdienā sastopas. Nodarbības noteikti pilnveido audzināšanas darba procesu, un papildina to klases audzinātāja svarīgo darba daļu, ko saucam par labbūtības veicināšanu." /Pļavniekkalna sākumskola 4. klases audzinātāja/




52 skatījumi0 komentāri

Jaunākie ieraksti

Skatīt visu

Comments


bottom of page