Apzinātības un sociāli emocionālo prasmju nodarbības bērniem skolās un pirmsskolās.
Semināri un atbalsts skolotājiem apzinātības stratēģiju izmantošanā.
Piedāvājam
- vadīt apzinātības nodarbības bērniem mācību iestādē;
- veidot profesionālās pilnveides programmu mācību iestādes pedagogiem, kā arī sniegt atbalstu apzinātības metožu izmantošanā.
Kā veidotas nodarbības?
Apzinātības nodarbības ir veidotas ar mērķi attīstīt spēju emocionāli pašregulēties;
- audzināt bērnos empātiju;
- attīstīt noturību pret stresu;
- vadīt savu uzmanību.
Kādi ir nodarbību programmas uzdevumi?
- apgūt apzinātības treniņu kā instrumentu visai dzīvei, lai pilnveidotu spēju fokusēties, vadīt savu uzmanību, kā arī sajust un iepazīt sevi;
- uzzināt par elpu un tās izmantošanu uzmanības vadīšanā un stresa mazināšanā;
- pamanīt savas domas un iepazīt tās;
- iemācīties labāk sajust un pieredzēt savu ķermeni;
- uzzināt par veidiem, kā tikt galā ar satraukumiem un stresu.
Kā programma tiek īstenota?
Programmas īstenošanai ir iespējamas divas formas:
- klasē, saskaņā ar klases audzinātāju 1 vai 2 reizes mēnesī klases stundas laikā. Mācību klasē kopā ar audzinātāju, lai starplaikos varētu vingrinājumus iekļaut ikdienā;
- ārpusstundu interešu izglītības pulciņš, līdz 15 bērnu grupā - atsevišķā telpā, ar mazliet paplašinātu nodarbības gaitu.
Nodarbību skaits: 8-16 nodarbību cikls.
Atgriezeniskā saite: vizuālā dienasgrāmata – "Apzinātības žurnāls", kas ir refleksiju pieredzes apkopojums, darba lapu kolekcija un grupas radošo darbu fotodokumentācija.
Izglītības joma: pašizziņa, garīgā un emocionālā inteliģence.
Nodrošinājums: ar nepieciešamajiem materiāliem, tajā skaitā paklājiņiem darbam uz grīdas, materiāliem radošajiem uzdevumiem, darba lapām un citām lietām, nodrošina Klusuma skola.
Nodarbības vada: Klusuma skolas skolotāji
Lai uzzinātu vairāk par iespējām un sarunātu tikšanos, lūdzu sazinieties ar Inese Strante, 29431569, info@klusumaskola.lv
Dalīties:
Rīgas V.Zālīša sākumskolas 3. klases audzinātāja
Mūsdienu strauji mainīgajā, impulsiem piepildītajā ikdienā ir ļoti viegli aizmirsties. Klusuma skolas programma dod lieliskus rīkus, kā palīdzēt sev apstāties un paskatīties uz pasauli caur savām maņām un sajūtām. Pieredze programmā sniedz iespēju ne tikai ieklausīties sevī pašā, bet pasaulē kopumā. Šīs paaudzes bērni ir auguši ļoti sarežģītos apstākļos, kuros ir tik daudz kairinājumu, trauksmes, steigas un izaicinājumu, tieši tāpēc Klusuma skolas programma var palīdzēt pamanīt dažādas bērnu vajadzības, kuras ikdienas darbā skolā būtu grūti ieraudzīt. Vingrinājumi, spēles un metodes, kuras piedāvā šī programma ir viegli integrējamas ikdienas darbā, tās neprasa ne daudz pūļu ne laika. Izmantojot iegūtās prasmes man kā skolotājai ir iespēja palīdzēt, taču pats galvenais - bērniem pašiem ir iespēja sev palīdzēt!
Rīgas 49. vidusskolas 8. klases audzinātāja
Miers, miers, miers. Šīs nodarbības mūsu trauksmainajā ikdienā ienesa ārpasaulīgu mieru un harmoniju. Tas bija ceļš, kuru novēlu ikvienam piedzīvot. Tas radīja prieku. Šķiet, dvēsele gavilēja, izbaudot piedzīvoto!
Domāju, ka šo programmu vajadzētu popularizēt, lai zina skolotāji, ka ir iespēja arī ko šādu apgūt. Iespējams, ir jādodas vēl plašāk: izglītības ministrijas virzienā, jo esmu pārliecināta, ka tas ir nepieciešams ikvienam skolēnam un jo ātrāk, jo labāk!
Baložu vidusskola, 2. klases audzinātāja
Sirsnīgs paldies par noderīgajām nodarbībām! Domāju, ka šādas klusuma stundas būtu jāievieš ikdienā katrā klasē, jo mūsdienu trauksmainajā pasaulē un informācijas pārbagātībā skolēniem ir grūti noturēt uzmanību, regulēt savas emocijas un būt empātiskiem.
Pļavniekkalna sākumskola 4. klases audzinātāja
Šīs nodarbības ir patīkama atelpas un miera sala steidzīgajā skolas ikdienas ritmā. Uzskatu, ka stresainajā, ,,multitasking,, vidē, apzinātības nodarbībām būtu jābūt skolas programmās un pieejamām ikvienam skolas bērnam.
Man kā klases audzinātājai šīs nodarbības ir kā instruments un iedvesma meklēt un pārrunāt, kopā ar audzēkņiem, kā labāk justies savā ķermenī, būt mierīgam un fokusētam. Domāju, ka klases audzinātājam ir svētīgi piedalīties nodarbībās, kā vērotājam, tas palīdz iepazīt skolēnus no citas šķautnes, izprast grūtības, ar kurām bērns ikdienā sastopas. Nodarbības noteikti pilnveido audzināšanas darba procesu, un papildina to klases audzinātāja svarīgo darba daļu, ko saucam par labbūtības veicināšanu.