
APZINĀTĪBA UN TĀS PASNIEGŠANA UN IZMANTOŠANAS METODES MĀCĪBU IESTĀDĒ
Pedagogu profesionālās pilnveides programma,
saskaņojums Nr. RIMC-19-072.
Šobrīd iespējams reģistrēties uz kursu, kas sāksies 2022. gada novembrī.
Programmas apraksts
Šis ir deviņu mēnešu (viens pilnas dienas seminārs mēnesī) profesionālās pilnveides kurss pedagogiem. Kursā tiek apgūta pasaulē populārākā apzinātības pasniegšanas metodika bērniem un pusaudžiem – Mindful Schools (ASV) izstrādātais “Mindfulness Curriculum” nodarbību plāns un metodes.
Šajās metodēs ir integrēti Montesori pedagoģijā sakņoti klusuma vingrinājumi.
Ja vēlaties piedalīties
1. Reģistrējies kursam, aizpildot pieteikuma anketu.
2. Apmaksājiet pirmo dalības maksājumu. (Informāciju par to saņemsiet uz e-pastu pēc reģistrācijas)
3. Jūs tiksiet iekļauti mācību grupā un savlaicīgi saņemsiet visu informāciju par pirmo semināru.
4. Pabeidzot kursu, saņemsiet profesionālās pilnveides kursa sertifikātu (72 stundas).
5. Kursa rezultātā jūsu rīcībā būs nodarbību plāns ar 16 tēmām (par ķermeni, elpas nozīmi, emocijām, domu pamanīšanu, sirdsapzinātību, dāsnumu, pateicību u.c.)
Kā notiks mācības
Programmā paredzēti 9 pilnas dienas semināri klātienē. Semināru starplaikos dalībniekiem būs jāpilda patstāvīgie uzdevumi un prakses mājās un par tiem jāreflektē īpaši izveidotā interneta mācību platformā. Platformā būs pieejami semināru materiāli, tajā skaitā darba lapas, lekciju audio un izdales materiāli, video demonstrējumi nodarbībām ar bērniem, metodiskais plāns darbam ar apzinātību mācību iestādēs.
Semināru datumi
2022. gads. 26. novembris, 2023. gada 28. janvāris, 25. februāris,
25. marts, 22. aprīlis, 3. jūnijs, 26. augusts, 23. septembris un 28. oktobris.
Programmas dalībnieku skaits paredzēts neliels.
Norises vieta
Rīga, Latvijas Universitātes Dabaszinātņu centrs, Jelgavas iela-1.
Finansējums
Mācības tiek finansētas no izglītojamo līdzekļiem.
Mācību maksa par 9 semināru programmu: 594 EUR.
Maksājumus iespējams veikt pa daļām:
1. Reģistrējoties programmai EUR 198.00
2. Līdz 28.01.2023 - EUR 198.00
3. Līdz 03.06.2023 - EUR 198.00
Programmas vadītāji
Ivo Strante, Apzinātības skolotājs, “Mindful Schools Certification program”, Mindful Educator Essentials sertifikāts (Mindful Schools, ASV) diplomēts kontemplācijas/meditācijas skolotājs (Lassalle Kontemplationsschule Via integralis, Šveice), Maģistra programma “Dažādības pedagoģiskie risinājumi” Latvijas Universitāte.
Inese Strante, Montesori pedagoģe, diplomēta kontemplācijas/meditācijas skolotāja (Lassalle Kontemplationsschule Via integralis, Šveice).
Programmas organizators
“Klusuma skolas” pieaugušo neformālās izglītības iestāde (Mācību iestādes reģ.nr. 4380802258)
Programmas apraksts
Vissvarīgākais pedagoģijā ir spēja iemiesot to, ko mācām un sagaidām no bērniem. Ja vēlamies, lai bērni būtu uzmanīgi un vērīgi, vispirms pašiem jātiecas tādiem kļūt. Ja sagaidām no bērniem nobriedušākas reakcijas uz emocijām, pašiem jākļūst emocionāli stabilākiem.
Mācot bērnus norimt un apzināties sevi, savas domas, emocijas, ķermeņa izjūtas, mums pašiem jāmācās izturēt klusumu, spēt sastapt un būt kopā tikai ar sevi. Tādēļ šajā kursā dosimies kopīgā ceļojumā pretī sev – klusumā meklēsim savu īpašo ceļu, kā kļūt par Skolotāju. Izzināsim apzinātības nozīmi savā dzīvē, meklēsim savu “ēnu”, atklāsim dziļumievainojumus, iedziļināsimies evolucionārajā psiholoģijā un pētīsim “deviņus dvēseles uzdevumus”.
Praktizēsim klusumu un meditāciju.
Semināru tēmas
1. seminārs
Lekcija: Ievads. Apzinātība. Apzināta pieaugušā loma bērna garīgajā attīstībā.
Praktiskie vingrinājumi bērniem: Apzinātība: apzināts ķermenis, klausīšanās.
Prakse: Meditācija
2. seminārs
Lekcija: Apziņas attīstība. Kens Vilbers, AQAL karte.
Praktiskie vingrinājumi bērniem: Elpa, sava pamata atrašana.
Sirdsapzinātība: labo domu sūtīšana.
Prakse: Meditācija
3. seminārs
Lekcija: “Ēna” un darbs ar to. Dziļumievainojumi.
Praktiskie vingrinājumi bērniem: Ķermeņa apzināšanās.
Apzināta elpa – šī mirkļa enkurs.
Prakse: Meditācija
4. seminārs
Lekcija: Evolucionārā psiholoģija. Kaislības un dziņas. “Deviņi dvēseles uzdevumi”.
Praktiskie vingrinājumi bērniem: Sirdsapzinātība: dāsnums.
Apzinātība: domas.
Prakse: Meditācija
5. seminārs
Lekcija: Audzināšana bērnu smadzeņu attīstības kontekstā. Dr. Daniels J. Sīgels.
Praktiskie vingrinājumi bērniem: Apzinātība: apzināta skatīšanās, vērošana.
Sirdsapzinātība: laipnība un rūpes par citiem.
Prakse: Meditācija
6. seminārs
Kontemplācijas diena
7. seminārs
Lekcija: Darbs ar bērniem dažādās vecuma grupās.
Darbs ar pretestību. Formāla/neformāla apzinātības prakse.
10 komunikācijas principi klasē
Praktiskie vingrinājumi bērniem: Emocijas. Telpa starp emociju un reakciju uz to.
Lēna, apzināta kustība.
Prakse: Meditācija
8. seminārs
Lekcija: Praktisks seminārs.
Praktiskie vingrinājumi bērniem: Sirdsapzinātība: pateicība, fokuss uz labo.
Apzināta iešana. Meditācija ejot.
Apzinātība bērnu ikdienā. Apzināta ēšana.
Apzinātības spēles un rotaļas.
Prakse: Meditācija
9. seminārs
Noslēguma prezentācijas. Izlaidums.
Pabeidzot kursu, dalībnieks saņem Klusuma skolas apliecību. Dalībnieks iegūs konkrētu nodarbību plānu ar 16 tēmām (par ķermeni, elpas nozīmi, emocijām, domu pamanīšanu, sirdsapzinātību, dāsnumu, pateicību u.c.) , darba lapas, daudz un dažādus apzinātības vingrinājumus.
Dalīties:

GUNTA KALVĀNE
Dr.ģeogr. Latvijas Universitāte,
Ģeogrāfijas un Zemes zinātņu fakultātes vadošā pētniece
Klusuma skola ir mūsu (mana un desmitgadīgā dēla) mīļākā skola, jo “tur var uzzināt viskautko jaunu, piemēram, par smadzeņu darbību, kas ir forši, un tur var meditēt – nomierināties un pabūt kopā ar savu elpu” (dēla citāts).
Rimtums un rāmums – tā es divos vārdos varētu raksturot sajūtas katrā Klusuma skolas nodarbībā. Praktiska darbošanās un zināšanu balanss, kas man kā akadēmiskajā vidē esošai ir ļoti svarīgi. Pētījumos, literatūrā balstīti (un ar atsaucēm) izdales materiāli, ar iespēju izpētīt vēl un padziļināti. Novērtēju, ka katrs praktiskais vingrinājums jau iepriekš ir bijis izmēģināts darbā ar bērniem, t.i.,
Ivo un Inese dalījās reālā pieredzē.
Klusuma skolas nodarbības ir iespēja izkāpt no dinamiskās ikdienas, pabūt kopā ar sevi mierpilnā, estētiskā, harmoniskā vidē; pārnest to ikdienā ar lielāku klātesamību notikumos, uzdot sev jautājumu: “Kur es tagad esmu?”, un ar pateicību vērot, kā dēls, mierinot māsiņas, saka: “Tu paelpo, tā dziļi un mierīgi.”









